arammax

Rate this post

سند بلاست ، پیمانکار سند بلاست , نقاشی صنعتی , رنگ آمیزی , پیمانکاری سند بلاست در این تکنیک ساچمه های فولادی (کروی و شکسته ) یا شات و گریت فولادی با استفاده از هوای فشرده یا توربین ، شتاب گرفته و برروی سطوح قطعات عموما فلزی پرتاب میشوند .برخورد مداوم ساچمه های فولادی در این تکنیک اجرای عملیات زنگ زدایی ، ماسه زدایی از قطعات ریخته گری ، رنگ برداری ، پوسته زدایی از قطعات فورج ، شات پینینگ و تنش زدایی از قطعات صنعتی را میسر میسازد.
برخورد مداوم ساچمه های فولادی در این تکنیک اجرای عملیات زنگ زدایی ، ماسه زدایی از قطعات ریخته گری ، رنگ برداری ، پوسته زدایی از قطعات فورج ، شات پینینگ و تنش زدایی از قطعات صنعتی را میسر میسازد .عمده ترین سیستم پاشش در تکنیک شات بلاست توربین گریز از مرکز پاشنده یا wheel blaster میباشد که در کلاس کاری صنعتی ، صرفه جویی درهزینه های بلاستینگ را برای کاربران خود فراهم میکند .شات بلاست را بوسیله دستگاههای ایربلاست نیز میتوان انجام داد و اینکار زمانی مقرون به صرفه است که :
• اندازه قطعه بسیار بزرگ باشد که برای شات بلاست آن از بلاست روم و دستگاه ایربلاست سیار ( دیگ سندبلاست) استفاده میشود .
سطح قطعه بسیار حساس است یا شکل هندسی خاصی دارد که برای شات بلاست یا شات پینینگ سطح آن از کابین ایربلاست یا دستگاه های ایربلاست کابینی استفاده میشود .
هدف
یکی دیگر ار خدمات شرکت نارین تک فرتاک انجام کلیه امور سندبلاست انواع قطعات فلزی ، شیشه ای ، سنگی و چوبی است . انجام این خدمات در محل شرکت و توسط مجرب ترین افراد و بهترین تجهیزات و مواد ساب پاشی انجام می شود .
به طور خلاصه این کار باعث برطرف کردن عیب های سطحی از جمله زنگ زدگی و رنگ های باقیمانده روی قطعه می شود. همچنین یکی از موارد عمده ی استفاده ی شات بلاست بر طرف کردن سطح نا هموار قطعه های ریخنه گری شده می باشد. در نتیجه قطعه شات بلاست شده آماده انجام کارهای بعدی از جمله رنگ کاری، آبدهی یا تراشکاری می شود. به طور هم زمان شات بلاست باعث بر طرف کردن عیوب سطحی از جمله خوردگی و ریز ترک می شود و با بر جای گذاشتن تنش پسماند روی سطح قطعه باعث افزایش عمر قطعه می شود.
دستگاههاي شات بلاست تونلي جهت شات بلاست و آماده سازي سطوح قطعات با طول بيش از ۲ متر و نيز قطعاتي كه در خط توليد به گلوگاه يا مقطع بلاستينگ ميرسند ، كاربرد فراواني دارند
شات بلاست تونلی
روند كار در دستگاههاي شات بلاست تونلي بدين صورت است كه :
قطعات در يك خط از يك طرف وارد دستگاه شات بلاست شده و پس از عبور از مقطع ورودي دستگاه ، در معرض پاشش ساچمه هاي فولادي پرتاب شده از توربينهاي دستگاه شات بلاست قرار ميگيرند ، عمليات شات بلاست در اثر برخورد مداوم و يكنواخت ساچمه هاي فولادي برروي تمام وجوه سطوح آنها بصورت بهينه انجام ميگردد و سپس قطعه يا قطعات از طرف ديگر دستگاه با سطوح شات بلاست و آماده سازي شده ( تميزكاري شده ) خارج ميگردند . تعداد توربينهاي بلاستر دستگاه تابعي از شكل و فرم قطعه ، سرعت مورد نظر كاربر جهت شات بلاستينگ قطعات و نيز كيفيت سطح مورد نظر در عمليات شات بلاست انجام شده توسط دستگاه ميباشد .
مدلهاي استاندارد دستگاههاي شات بلاست تونلي عبارتند از :
دستگاههاي شات بلاست تونلي لوله ( با مقاطع ورودي متفاوت)
دستگاههاي شات بلاست تونلي سازه و استراكچرهاي فلزي ( طراحي و توليد بر اساس سطح مقطع قطعه مورد كاربري)
دستگاههاي شات بلاست تونلي درامي ( مخصوص شات بلاست قطعات ريز و متوسط با تيراژ بالا ، بصورت پيوسته)
دستگاههاي شات بلاست ورق (با عرضهاي مقاطع ورودي متفاوت)
دستگاههاي شات بلاست تونلي آويزي (دستگاههاي شات بلاست آويزي پيوسته)
سرعت و راندمان بالا درتوليد مزيت دستگاههاي شات بلاست تونلي است كه تنها نقطه مشترك اين دستگاهها ، تونلي بودن آنهاست . زيرا تمام دستگاههاي شات بلاست تونلي براساس قطعه مورد كاربري خود طراحي و توليد ميگردند .
اصول کار با دستگاه شات بلاست
۰۰۱
در این دستگاهها ساچمه های فولادی ( شات – shot ) پس از وارد شدن به توربینهای گریز از مرکز دستگاه شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده میشوند که در اثر این برخوردهای پرسرعت و متوالی ساچمه ها عملیات شاتینگ در این دستگاهها انجام می پذیرد .
شات بلاست عموما در کرهای صنعتی و قطعات با تیراژ بالا و نیز در سطوح مسطح وسیع مانند بدنه کشتیها و کف سالنها و در موارد کمی نیز در کارهای تزئینی – کهنه کاری و قا لبسازی مورد استفاده قرار میگیرد .بااستفاده از دستگاههای شات بلاست میتوان عملیات :
۱- زنگ زدایی – ماسه زدایی – و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات.
۲- لایه برداری از سطوح انواع قطعات فورج شده.
۳- زبر کردن سطوح قطعات ( با استفاده از گریت – grit ) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعابکاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت یهتر.
۴- آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاریهای صنعتی – تزئینی یا رنگ.
پیمایش نوشته
نوشته پیشین


ارسال دیدگاه

تماس با ما