arammax

Rate this post

یکی دیگر ار خدمات شرکت آرام انجام کلیه امور سندبلاست انواع قطعات فلزی ، شیشه ای ، سنگی و چوبی است . انجام این خدمات در محل شرکت و توسط مجرب ترین افراد و بهترین تجهیزات و مواد ساب پاشی انجام می شود .
واژه سندبلاست ( sandblast ) یک واژه انگلیسی است ، معنی کلمه به کلمه آن عبارت است از : سند ( sand ) به معنی ماسه بلاست ( blast ) به معنی انفجار و پرتاب میباشد .
سندبلاست (عبارت است از سیلیس پاشی) ماسه پاشی پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا را سندبلاست می گویند .
اصول کار در دستگاههای سندبلاست:
روش کار سندبلاست به این صورت است که ماسه های ساینده که عمدتا از جنس سیلیس، مسباره و اکسید فلزات هستند با استفاده از فشارباد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده میشوند .
موارد استفاده سندبلاست چیست
۱- زنگ زدایی – ماسه زدایی – و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات
۲- پوایش مات و تمیز کاری انواع قالبهای صنعتی .
۳- زبر کردن سطوح قطعات ( با استفاده از ساینده های مخصوص ) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعابکاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت یهتر.
۴- آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاریهای صنعتی – تزئینی یا رنگ.
۵- مات کاری – تمیز کاری و آماده کردن قطعات (سندینگ – sanding ) جهت ارائه در بازار را میتوان انجام داد .
۶- حک کردن نوشته و نقوش مختلف و گود برداری و یا برجسته کاری آنها برروی سطوح شیشه ای – چوبی – MDF – کاشی – سرامیک و طلق که بیشتر برای انجام امور تجاری – تبلیغاتی و تزئینات دکور مورد استفاده میباشد.
وسایل مورد نیاز
خرمشهر ۲
دیگ سندبلاست+کمپرسور باد+شلنگ+کلاه سندبلاست +نازل سندبلاست کلیه لوازم سندبلاست شامل دیگهای سند بلاست در سایزهای مختلف ، نازلهای سندبلاست (۴ و ۵٫۵ و ۶) و شلنگهای مربوطه و ساخت کابین سندبلاست(سندبلات شیشه .سندبلات خطوط و….)
نکاتی قابل توجه در مورد شات بلاست و سندبلاست :
۱- در عملیات شاتینگ سطح قطعه چکشی و براق میگردد
۲- در عملیات گریتینگ که میتوان آنرا بوسیله دستگاههای شات بلاست و سندبلاست نیز انجام داد سطح قطعه مات و زبر میگردد
۳ – در عملیات سندینگ (سندبلاست ) سطح قطعه مات یکدست و زبر میگردد که درجه زبری ایجاد شده بر روی سطح بستگی به جنس و درجه درشتی ساینده مورد استفته در دستگاه را دارد
دستگاههای ارائه دهنده سندبلاست انواع گوناگونی دارند که پرکاربردترین آنها در صنعت دستگاههای سندبلاست ( ایربلاست ) سیار میباشند . صنعتی ترین و تخصصی ترین ابزار در این تکنیک نیز دستگاههای سندبلاست ( ایربلاست ) کابینی میباشند . و هنری ترین ابزار در این رشته دستگاههای سندبلاست شیشه هستند .
سندبلاست را این گونه نیز میتوان تعریف کرد: سندبلاست یک روش بسیار موثر در شکل دهی ، پاکسازی ، یا هموار نمودن انواع سطوح است . نتیجه این روش بر روی سطوح مشابه روش سمباده زدن با ورقهای سمباده است با این تفاوت که در روش سندبلاست مشکلاتی از قبیل ایجاد گوشه یا برآمدگی در سطح پایانی وجود نخواهد آمد . به علاوه اگر بخواهیم سند بلاست را بصورت لغوی و جز به جزبررسی کنیم ، سند ( sand ) به معنی ماسه و بلاست (blast ) به معنی انفجار است یا ماسه پاشی با فشار بسیار بالا.
انواع ساینده
ساینده هایی که در صنعت بلاستینگ ( سند بلاست ) استفاده می شود بر پایه نیاز و اثری که می بایست بر روی سطوح از خود بر جای گذارند انواع مختلفی دارد.
تعدادی از ساینده های متداول به شرح زیر میباشد.
۱- گلوله های فولادی – ساچمه های فولادی
۲- گریت فولاد – درات ریز فولادی
۳- ذرات شیشه
۴- خرده شیشه
۵- اکسید آلومینیوم
۶- کربید سیلسیم
۷-ماسه سرامیک – خاکه سرامیک
۸- مسباره
۹- ماسه سیلیس
انتخاب ساینده ها یک تصمیم بسیار سخت و تعیین کننده در مهندسی است .انواع ساینده ها دارای سختی متفاوت ، شکل و حتی چگالی ( وزن مخصوص ) متفاوتی هستند و هر یک از این ساینده های مورد استفاده در صنعت بلاستینگ در سایزها و اندازه های مختلف در دسترس قراردارند . در بسیاری از موارد جهت انتخاب ساینده می بایست پیمانکار سندبلاست به صورت نمونه از چند ساینده استفاده نموده و اثر آن را بر روی سطح مورد نظر بررسی نموده تا بتواند از بهترین ساینده از نظر نوع و سایز در پروژه سندبلاست خود استفاده نماید.


ارسال دیدگاه

تماس با ما